DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Kat Hizmetleri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MTOI 102
Bahar
1
2
2
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı; Otel işletmelerinin en önemli bölümlerinden biri olarak kabul edilen Kat Hizmetleri departmanının yapısını, işleyişini ve görevlerini açıklayarak; kat hizmetlerinde planlamayı anlatmak, bütçelemesini ve denetimini açıklamak, departmanın günlük uygulamalarını öğretmektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kat Hizmetleri Bölümü’nde planlama fonksiyonunu kavrayıp gerekliliklerini yerine getirebilecek
  • Kat Hizmetleri Bölümü’nde, çalışanların organize edilmesi, yönlendirilmesi ve yönetimi hakkında bilgilenmiş olacak
  • Bölümün odalarla ilgili faaliyetlerini uygulayabilecek
  • Kat Hizmetleri Bölümü'nün organizasyon yapısını kavramış olacaktır.
  • Kat Hizmetleri bölümü çalışanlarının performansını değerlendirebilecektir.
Ders Tanımı Kat hizmetleri dersi; otel hakkındaki uygulamaların incelenmesi ve organizasyon şemasında önemli bir yere sahip olan kat hizmetlerinin işleyişi hakkında bilgi içerir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş, Kat Hizmetleri departmanı hakkında genel bilgi, dersin işlenişi ve ders planı AKOĞLAN KOZAK Meryem, Kat Hizmetleri Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2016, ANKARA, Sayfa 1-9.
2 Otel İşletmelerinde Kat Hizmetlerinin Tanımı ve Organizasyon Yapısı AKOĞLAN KOZAK Meryem, Kat Hizmetleri Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2016, ANKARA, Sayfa 9-19 .
3 Oda temizliği, odanın satışa hazırlanması, odalarda hijyen ve sanitasyon AKOĞLAN KOZAK Meryem, Kat Hizmetleri Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2016, ANKARA, Sayfa 141-167, 179-201.
4 Odalarda kullanılan malzemeler ve buklet malzemeleri AKOĞLAN KOZAK Meryem, Kat Hizmetleri Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2016, ANKARA, Sayfa 111-141.
5 Kat Hizmetleri Yönetiminde planlama ve personel işleri AKOĞLAN KOZAK Meryem, Kat Hizmetleri Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2016, ANKARA, Sayfa 19-59.
6 Kat Hizmetleri Departmanında kullanılan raporlar, bilgi akışı ve diğer bölümlerle ilişkiler AKOĞLAN KOZAK Meryem, Kat Hizmetleri Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2016, ANKARA, Sayfa 59-87.
7 Kat Hizmetleri Yönetiminde Kontrol Süreci AKOĞLAN KOZAK Meryem, Kat Hizmetleri Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2016, ANKARA, Sayfa 87-103.
8 Arasınav -
9 Kat Hizmetleri Departmanında Bütçeleme AKOĞLAN KOZAK Meryem, Kat Hizmetleri Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2016, ANKARA, Sayfa 103-111.
10 Misafir Odalarının Dekorasyonu AKOĞLAN KOZAK Meryem, Kat Hizmetleri Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2016, ANKARA, Sayfa 167-179.
11 Kat Hizmetleri Departmanında Güvenlik AKOĞLAN KOZAK Meryem, Kat Hizmetleri Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2016, ANKARA, Sayfa 201-217.
12 Çamaşır hizmetleri ve Çamaşırhane Yönetimi AKOĞLAN KOZAK Meryem, Kat Hizmetleri Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2016, ANKARA, Sayfa 217-255.
13 Performans Ölçme ve Performans Analizi AKOĞLAN KOZAK Meryem, Kat Hizmetleri Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2016, ANKARA, Sayfa19-39.
14 Örnek Olay Çalışmaları, K/H Eğitim filmi
15 Genel Değerlendirme
16 Final
Ders Kitabı

AKOĞLAN KOZAK Meryem, Kat Hizmetleri Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2016, ANKARA.

Önerilen Okumalar/Materyaller

AYTEMİZ SEYMEN Oya, ERDEM Barış, Konaklama İşletmelerinde Çağdaş Kat Hizmetleri Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2014, ANKARA.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
16
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
65
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
35
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
1
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
2
30
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
5
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
1
8
    Toplam
112

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Turizm ve otel işletmeciliği alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibidir.

X
2

Turizm alanında edindiği bilgileri uygulama alanında kullanır.

X
3

Alanı ile ilgili olarak toplumsal, bilimsel, kültürel, hukuksal ve etik değerlere uygun hareket eder.

X
4

Turizm sektöründe yer alan işletmelerin satış pazarlama stratejilerini geliştirir.

X
5

Ülke ekonomisi ile turizm ekonomisi arasındaki ilişkiyi yorumlar.

X
6

Alan ve alandışı gelişmeleri yakından takip ederek, sosyal ve akademik yönden kendisini geliştirir.

X
7

İki yabancı dili kullanarak turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurar.

X
8

Mutfak hizmetleri ve teknikleri ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olup, ikram ve servis usullerini uygular.

X
9

Turizm ve otel işletmeciliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programlarını kullanır.

X
10

Edindiği bilgi ve becerileri toplam kalite yönetimi yaklaşımıyla değerlendirerek sürekli gelişimini sağlar.

X
11

Otel işletmesinde yer alan; önbüro, kat hizmetleri, yiyecek içecek ve insan kaynakları, muhasebe departmanlarının işleyişini kavrayarak stratejilerini uygular.

X
12

Toplantı, kongre, konferans, fuar organizasyonlarını planlar ve uygular.

X
13

Seyahat acentaları ve tur operatörlerinin çalışma alanını kavrayarak biletleme, ürün geliştirme ve paket tur tasarlama görevlerini yerine getirir

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest